GIFT CARD
0
סל הקניות

אין מוצרים בסל הקניות.

מה גורם לנשים להימשך לצמיד האהבה של קרטייה?

צמיד האהבה של קרטייה נוצר על ידי אלדו צ’יפולו בשנת 1969. המעצב האיטלקי הצעיר עיצב אינספור פריטי אופנה ותכשיטים, כולל שעונים וצמידים. הוא עבד עבור Cartier בתקופה שבה התלהבו מהאתוס של “לעשות אהבה, לא מלחמה”. במקביל לכך, צ’יפולו הבין שקהלי היעד והשוק פתוחים לרעיון של אסימון אהבה חדש, טרנדי ועכשווי שמביא עמו יותר מיופי או פאר שאפיינו את עיצובי התכשיטים המסורתיים של אותה תקופה. צמיד האהבה של קרטיה שואב השראה מכבלי חגורת הצניעות שנפרצו באותה העת. צ’יפולו עיצב את התכשיט לגברים ולנשים כאחד בתקופה שבה סט שעון וצמיד לאישה היה פופולרי, אך הרעיון של עיצוב תכשיטי יוניסקס לא היה מוכר, ולכן בתחילה התעקש שהם יימכרו רק בזוגות.

מבחינה פונקציונלית, צ’יפולו התנער מעיצוב שעון צמיד. מבחינה אסתטית, הוא התרחק מכל מאמץ טרחני, ושיחרר את הצמיד לשרוול פשוט ומינימליסטי, שטוח, עשוי זהב צהוב ומנוקד עם ברגים בסגנון תעשייתי. הניקובים על גבי התכשיט היוו הומאז’ עדין לשעון של קרטייה “סנטוס” הקלאסי והאהוב. העיצוב נועד לשדר פונקציונליות באופן שבו עונדים אותו – מהדקים את הצמיד ההדוק לפרק כף היד של מי שמקבל אותו, “נועלים אותו ובכך סוגרים חוזה אהבה באמצעות תכשיט מעודן ואיכותי של מותג נחשק.

הרעיון היה, שלא ניתן יהיה להסיר את הצמיד, אלא אם משתמשים במברג הזהב שנלווה לו, מה שהפך את צמיד האהבה לתזכורת חצי קבועה של החיבה והאהבה שבני הזוג רוכשים זה לזה. העיצוב המודרני של התכשיט והרעיון שעמד מאחוריו קרא תיגר גם על המושגים של תכשיטי “יום” ו”לילה” בכך שהוא יועד לזה שיענדו אותו ללא הרף.

חלק ניכר מסיפור יצירתו של אלדו צ’יפולו יכול להיות מיוחס לדחייה שעבר ולאידיאלים שבהם החזיק בכל הקשור לעניינים שבלב, ולאהבה בפרט. הסקיצה הראשונה של היצירה נוצרה לאחר פרידה שחווה, והניעה את התכשיטן המוכשר והרומנטיקן, שעיצב אינספור תכשיטים מרהיבים, ליצור משהו שיסמן את הנצח של קשרי אהבה. לא היה מדובר בעוד צמיד קרטייה לנשים או שעון צמיד זהב לנשים, אלא במשהו שעומדים מאחוריו הצהרה ומסר. בהתחלה, צ’יפולו הציג את אב הטיפוס שלו לטיפאני ושות’, ולאחר שהסקיצה עברה, הוא הציע את צמיד האהבה לקרטייה. “אחרי הכל, סמלי אהבה צריכים להצביע על איכות נצחית”, אמר אלדו צ’יפולו באותה העת.

קרטייה באותה תקופה עברה שינויים, כאשר משפחת קרטייה מכרה את הבית לקבוצת משקיעים. הבעלים החדשים אימצו במלואם את צמיד ה- Cartier LOVE של Cipullo ואפשרו לו לחתום על היצירה שלו, כבוד שב-Cartier  מעניקים למעצבים לעתים נדירות. קרטייה העניקה במתנה את צמיד האהבה הנחשק לזוגות מפורסמים באותה העת, כולל אליזבת טיילור וריצ’רד ברטון, עלי מקגרו וסטיב מקווין.

סמל סטטוס של תרבות הפופ

צמיד האהבה של קרטיה הפך לפופולרי בקרב סלבריטאים. הצמיד הסגלגל נראה על פרקי ידיהם של אייקונים תרבותיים רבים, ואפילו הדוכס והדוכסית מווינדזור נצפו כשהם עונדים אותו על פרק כף ידם. בשלב מסוים, נראה היה שכל צמד מפורסמים עונד את הצמיד הנחשק כחלק מהמלתחה היומיומית, ואם נרוץ כמה עשורים קדימה, גם ג’סטין ביבר והיילי ביבר, הנסיך הארי ומייגן מרקל, ואפילו קים קרדישיאן וקניה ווסט לא ויתרו עליו בקולקציית התכשיטים הזוגית שלהם.

ההשפעה של צמיד האהבה ניכרת לאורך כל ההיסטוריה של קרטיה. בשנת 2006 דווח על ידי WWD כי פרדריק דה-נארפ, הנשיא והמנכ”ל דאז של קרטיה צפון אמריקה פנה לראש עיריית ניו יורק דאז, מייקל בלומברג, כדי לקבוע את ה- 8 ליוני כיום “הכרז על אהבתך”. יום זה נחגג בין השנים 2006-2011 בארוחת צדקה שנתית בשיתוף ידוענים כמו אווה מנדס, סלמה האייק, ניקול ריצ’י, שרה ג’סיקה פרקר וליב טיילר. בכל שנה, עיצוב הצמיד היה שונה, אבל הסגנון העיקרי כלל מבנה אקורד משי עם טבעת זהב 18 קראט שראש ההברגה שלו הוטבע במתכת.

ההשפעה התרבותית של צמיד האהבה קרטיה

עם זאת, בעידן החדש שבו מדיה חברתית ומשפיענים מקוונים נותנים את הטון, קרטיה ראתה שינוי דרמטי בדמוגרפיה של הלקוחות הרוכשים את הצמיד שבעבר נחשב לשם הנרדף לאהבה. בשנת 2014, קיילי ג’נר פרסמה תמונה באינסטגרם כשהיא עוטנדת צמיד אהבה של קרטיה ששוויו עולה על 50,000 דולר, מה שהעניק השראה לשלל משפיענים ומעריצים צעירים שאצו לרכוש את הצמיד.

גלילה מהירה ואינסופית ביוטיוב אחר צמיד האהבה של קרטיה תחשוף אתכם למאות אלפי סרטונים שמציגים את הצרכנים הצעירים שקרטיה שואף להתחבר אליהם מאז ארגון החברה מחדש בשנות ה- 70. סביר להניח שגם צ’יפולו וקרטיה לא צפו שכל סרטון של השרוול ההיסטרי יקבל אלפי צפיות ויהפכו את הצמיד הנחשק לעמוד התווך מדור ה- X לדור ה- Z. מה שהיה פעם סמל לאהבה, גם אם יקר, הפך לכדור שלג וסמל חברתי.

הווריאציות של צמיד האהבה קרטייה

צמיד ה- Cartier LOVE הוא אחד הצמידים הפופולריים והאיקוניים ביותר. גם בימינו, צמיד זה עדיין נחשב לאחד מהתכשיטים המעוצבים החשובים עבור קרטייה לצד מגוון שעונים ותכשיטים לגבר ולאישה. קולקציית תכשיטי האהבה של קרטיה התרחבה עם הזמן, וכוללת כעת גם טבעות, שרשראות ועגילים תואמים, אך צמיד האהבה נותר הפופולרי ביותר.

נכון לעכשיו, בתור התכשיט המבוקש ביותר בגוגל, צמיד האהבה של קרטיה התפתח מסמל לאהבה לסמל של סטטוס, תוך שהוא נושא עשרות שנים של היסטוריה ורושם אלמותי על תעשיית התכשיטים והאופנה.

We are on Instagram

@Follow us